ماشین دوست خوبمون تو یک روز و نیم کیت توربو گردی Greddy رو براش نصب کردند. بیشتر کارهای نصب کیت رو ماشین رو خود آقای خسروشاهی انجام دادند. و طرف یک روز هم فلکس فیول و سنسور واید و بوست کنترلر و بلو اف ولو رو نصب کردند.
خود کیت Greddy دو نوع هست یکی با کاتالیست و دیگری بدون کاتالیست و ما ورژن JDM با کاتالیست رو از نماینده دبی آقای ندیم گرفتیم. خود مایک بین AVO و Greddy بخاطر حرارت کمتر Greddy رو پیشنهاد داد و اکثرا از Greddy بخاطر تراتل سریع و افیشنسی بالا راضی هستند.
http://www.trust-power.com/overseas/ov_distributor.html
P.O. Box 5012 Sharjah, UAE
Cell +971558904444
Phone +97-16-539-5535
FAX +97-16-539-5545
http://www.intracoperformance.com/
intracotrading@hotmail.com
ظرف کمتر از یک هقته توربو از دبی بدست ما رسید.
ما از بوست کنترلر الکترونیکیEBC Grimmspeed استفاده کردیم که توسط پورت EVAP CPC زیر اینتیک ماشین دیتا رو به ECU میرسوند و فلکس فیول (کیت moto-east) هم سیم کشی اش داخل کیت بود و درقسمت پای سرنشین اون سیم واسط نصب میشد تا دیتا به ECU برسه. البته در قسمت زیر پای راننده هم یه سوکت با فیوز نصب میشد که البته همه اینها تو کیت بود و ما فقط نصبشون کردیم. بلو اف رو با تراش لوله ای که به دریچه گاز میرفت توسط جوش آلومینیوم نصب کردیم. سنسور واید هم از آقای محمد Nemesis 27 که اولین وارد کننده داینو تو تهران هستند گرفتیم برند AEM که کیت کامل بود شامل سنسور بوش ۴٫۹ و گیج و سیم کشی به ECU که اون سیم رو توسط رابطی که از مایک گرفتیم به سوکت سنسور دوم اکسیژن ECU زدیم. با Ecutek به ۴ مپ دسترسی داریم. این مپ توسط تیونر طوری آماده شده که هم دیتای سنسور واید رو میخونه و هم بوست رو تنظیم میکنه و هم دیتای فلکس فیول رو میخونه و سوخت و جرقه رو بر اساس میزان اتانول تنظیم میکنه. پیچ توربو هم برای تنظیم وستیگیت تا اخر سفت کردیم تا به بیشترین بوست برسه. حواستون باشه بجای کیت اصلی Greddy که ساخت ژاپن هست از کیت مشابه SBD که تو تایوان تولید میشه خرید نکرده باشید. در مورد نصب بیشتر توضیح خواهم داد.
نکته مهم : برای تنفس طبیعی بدون فلکس فیول هم تیون انجام میشه و مشکلی نیست اما برای فورس اینداکشن حتما سراغ فلکس فیول بروید و مهمتر اینکه تو تنفس طبیعی از E70 تا E100 پرفورمنس فرقی نداره اما برای توربو E95 بهترینه و اینطور نیست که E70 با E100 فرقی نداشته باشه از نظر پرفورمنس خصوصا تو بوست ها بالاتر ، یعنی برای توربو بهتره تا حد ممکن درصد اتانول به ۱۰۰ نزدیک بشه و من حس میکنم E95 بهترین حالته چون هم بهترین تایمینگ رو داریم و هم اون ۵% بنزین میتونه سوپاپ هارو چرب کنه و کمی هم برای انژکتورها مفیده و بهتر هم استارت بخوره.
نکته دیگه اینه لاگ اول خیلی مهمه یعنی باید با اتانول شروع کنید و ماشین رو وقتی دمای موتور نرماله ECU رو فلش کنید و بعد از دو باک رانندگی داینامیک لاگ بگیرید. تیونر میگه چه پارامترهایی رو برای لاگ نیاز داره. لاگ خوب خیلی کار رو راحت میکنه.
برای مپ فلکس فیول باید برای ۱۲۰ ثانیه اول VSC Sport رو فعال کنید تا سوخت رو بفهمه.
map1: Flex Fuel map 7.5psi
map2: Flex Fuel map 9psi
map3: Flex Fuel map 11psi
map4: Flex Fuel map 12.5psi
مشخصات :
– HKS Non-catted frontpipe
– Race catback
– Greddy T518z Turbo kit (JDM Version 7.5psi Catted Down Pipe)
– DeatschWerks 700cc
– DeatschWerks 65c Fuel Pump
– Omni Power 3bar MAP Sensor
– GrimmSpeed Boost Control Solenoid EBCS
– Moto-East BRZ/WRX/STI 08-14 Rear O2 Input Plug & Harness
– TiAL Q Blow off valve
– Moto-East BRZ/FR-S/GT86 Flex Fuel Kit
– AEM Wideband AFR O2 Sensor Controller Gauge (30-4110)
فیلم درگ با ۳۲۸ وقتی ۷٫۵psi بوست داریم :
اینم تاپیک ما تو ft86club که جالبه :
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=106331