تیونینگ جی تی ۸۶ بخش هفتم

تیونینگ جی تی ۸۶ بخش هفتم

فوریه 16, 2016
/ / /
Comments Closed

میرسیم به Cam Tuning موتور FA20 که اصلی ترین و مهمترین موضوع تیونینگ هست و عملا تفاوت اصلی تیونر ها همینجا مشخص میشه که تیونر حرفه ای تر میتونه توان بیشتری بگیره.

این موضوع در عمل به ما ثابت شد چرا که دو ماشین رو که هردو هدرز و فرانت و کت بک دقیقا مشابه داشتند یکی با مپ استوک و دیگری با مپ مایک تست کردیم و مپ مایک ماشین رو راحت از ۲۰ تا ۱۲۰ یک تا دو ماشین کامل جلو مینداخت.

موتور FA20 مثل موتورهای دوربالای هوندا طوری نیست که دور پایین از دور بالا مجزا تنظیم بشه و میدونید cam timing یه بخش مکانیکی ثابت داره و یه بخش متغییر که توسط ecu تنظیم میشه. منطق cam اینه سوپاپ های ورود (Intake Valve Timing) و خروج هوا (Exhaust Valve Timing) در چه زمانهایی باز و بسته بشوند، چقدر سوپاپ بیاد پایین Lift و چقدر زمان باز بودن طول بکشه Duration و اینکه زمان باز بودن همزمان سوپاپ اینتیک با سوپاپ اگزوز چقدر هست Overlap .

متاسفانه با لاگ گرفتن نمیشه فهمید Cam timing داره بیشترین توان رو میده یا نه و مجبوریم به تیونر اعتماد کنیم.

این Cam تویوتا بعد از ۳۰ ثانیه فعال میشه و بهتره ماشین رو قبل حرکت ۴۰ ثانیه درجا بزارید کار کنه و برای سلامت کارکرد Cam Exhaust رو از رو لاگ بعد ۳۰ ثانیه کنترل کنید.

http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccrp-9812-secrets-of-camshaft-power/

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?p=1514207

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=59475

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=29679

http://www.moto-east.com/main/tuning-myths-and-facts/

Comments are closed.