Sprintex 210 Intercooled pulley 75mm 8.6psi by Moto-East Mike

بهمن ۱۸, ۱۳۹۴
/ / /
Comments Closed

مپ مایک رسید ، نتیجه خیلی خیلی عالی بود http://www.moto-east.com/main/

برای مدل دنده ای جی تی دوستمون با کیت سوپرشارژ Sprintex S210 و کیت کامل هدرز و فرانت و حذف کاتالیست و یه کت بک ریس این اعداد با مپ مایک قابل دسترسی هست:

سطح دریا با ارتفاع صفر و اتانول E85 با پولی ۷۰ (بوست ۱۱٫۵) از ۱۹۷ اسب میشه ۳۳۵ اسب

سطح دریا با ارتفاع صفر و اتانول E85 با پولی ۷۵ (بوست ۸٫۵) از ۱۹۷ اسب میشه ۳۰۰ اسب

در ارتفاع تهران و اتانول E85 با پولی ۷۰ (بوست ۱۱٫۵) از ۱۹۷ اسب میشه ۲۹۰ اسب

در ارتفاع تهران و اتانول E85 با پولی ۷۵ (بوست ۸٫۵) از ۱۹۷ اسب میشه ۲۵۵ اسب

 

برای ماشین بدون هدرز و بنزین سوپر ایران ۱۵% تا ۲۰% افت درنظر بگیرید اگر در محدوده امن ناک باشید.

برای مدل اتومات حدود ۵% افت درنظر بگیرید برای اتلاف .

برای همینه میگم تو ارتفاع تهران سوپرشارژ مدل اتومات با بنزین سوپر بیفایده است چون پولی زیر ۷۲٫۵ هم نمیتونید بندازید و ماشینتون تو بهترین حالت بدون ناک میشه ۲۳۰ اسب . این عدد یعنی ۸% بهتر از جنسیس راه میره نه بیشتر .

We see ~1.5 psi difference for every 2.5mm یعنی بین ۷۰ تا ۷۵ حدود ۳psi تو سطح دریا فرق هست.

 

sprintex-pulley-selection

 

اما برای مقایسه افیشنسی کمپرسورها :

افیشنسی یعنی اون کمپرسور به ازای هر PSI بوستی که تولید میکنه چقدر میتونه توان رو بیشتر کنه. ما در اعداد اعلامی فرض کردیم ماشین استوک (بدون هدرز و کت بک و بدون حذف کاتالیست) هست و بنزین با اکتان ۹۵ و دمای هوا ۱۵ درجه و IAM برابر ۱ باشد و ناک نداشته باشیم و بوست روی ۸٫۶psi در سطح دریا باشد. توان ماشین استوک دنده ای رو با شرایط فوق ۱۹۰bhp در نظر بگیرید. برای اتومات ۵% کمتر در نظر بگیرید.

مقایسه بین سوپرشارژ تویین اسکرو Sprintex و روت Eaton و سانتریفیوژ HKS و توربو Avo هست.

Efficiency:
Sprintex 210 :         ۶۲%
Eaton TVS 1320 :   ۷۰-۷۲%
HKS 7040L :           ۷۷%
AVO 18/49 :           ۸۵%

در اعداد زیر میزان افزایش توان نوشته شده یعنی Sprintex با ۸٫۶psi میتونه توان یه جی تی استوک رو ۳۰% تو بهترین حالت افزایش بده و یا توربو Avo میتونه توان جی تی استوک رو با بنزین اکتان ۹۵ و ۸٫۶psi بوست حدود ۴۳% افزایش بده.

Boost Level 8.6 psi
Sprintex 27-30%
Eaton 33-35%
HKS 37-39%
AVO 43%

اعداد فوق تقریبا دقیق هست و بعد از اینکه شما میزان توان خروجی رو بدست آوردید میتونید اون ضریب رو در ضرایب زیر ضرب کنید. به عنوان مثال با توجه به اعداد بالا کیت AVO در حالت استوک شما رو به عدد ۱٫۴۳ (یعنی ۱٫۴۳ برابر توان استوک) میرسونه و اگر این عدد رو در ۱٫۱۵ ضرب کنید میشه ۱٫۶۵ که برابر ۶۵% توان بیشتر همین کیت با فرض اتانول و حذف کاتالیست هست. ۱٫۴۳*۱٫۰۸*۱٫۰۷=۱٫۶۵

Header/Front/Catback x rate : 1.07
E85 x rate : 1.08

Sprintex Stage 2 E85 50%
Eaton Stage 2 E85 55%
HKS Stage 2 E85 60%
AVO Stage 2 E85 65%

نکته ای که هست اینه با بنزین اکتان ۹۵ شما هر چقدر بوست رو اضافه کنید تا ۹psi بصورت خطی توان بیشتر میگیرید نه بیشتر و عملا بخاطر ناک از ۳۰۰bhp نمیشه بالاتر رفت ولی با اتانول تا ۲۰psi شما خطی افزایش توان رو دارید با همین تراکم ۱۲٫۵ و به همین دلیل تفاوت بین بنزین و اتانول فقط تا ۸Psi حدود ۱۰% هست و از ۸psi به بالا اختلاف تا ۳۰% هم میره.

Comments are closed.