اول اینکه ما ۴ نفر بودیم با یک کارخونه مجهز به همه ابزار الات مکانیکی و تسلط کامل بابا مهدی گل به ساخت قطعات با دقت بالا . یکی کاملا به مکانیک و باز و بسته کردن دف تسلط داشت و دیگری به اطلاعات تنظیمات عددی شیم گیری و بک لش دف و دیگر تنظیمات که هر دو از ایرتویا اومده بودند و سالها تجربه کار در ایراتویا رو داشتند. من و بابا مهدی گل که ایشون امکانات کارخونشون رو در اختیار گذاشتند برای انجام پروژه و من هیچوقت لطف ایشون رو فراموش نمیکنم. پروژه در دو مرحله یکبار ۱۱ ساعت و مرحله دوم ۸ ساعت طول کشید.
قبل از باز کردن دف بهتره تو بازار بگردید این روغن رو هر جور شده پیدا کنید چون بدون این روغن نمیشه دف رو سالم راه اندازی کرد. روغن دیگری نمیتونه جایگزین این روغن بشه و اگر این روغن پیدا نشد بیخیال باز کردن دف بشید:
برای انجام کار باید حدود ۲۵۰ هزار تومن پول گریس مارکر مخصوص برای رنگ زدن روی دندانه های دف بدید که مشخص بشه کجای دنده ها با هم اتصال دارند . اینو از شرکت تولیران خریدم در میدان توپخانه (تلفن ۶۶۷۰۰۹۲۸ و ۶۶۷۴۰۵۹۷ با ادرس www.tooliran.com).
این وسایل هم مورد نیاز هست .
پایه برای زیر ماشین :
کولیس و میکرومتر با دقت یک صدم میلیمتر :
حدیده (تمیزکننده رزوه برای انتهای پینیون) :
آچار تورکمتر با رنج ۱۹-۱۱۰ نیوتن متر و آچار تورکمتر با رنج ۳۵۰-۱۱۰ نیوتن متر :
ترکمتر ۰-۵ نیوتن متر:
دستگاه ساعت اندیکاتور با دقت یک صدم میلیمتر:
دستگاه باد برای تمیز کردن قطعات و داخل دف و ظرف شستشوی گازوییلی :
خب میریم سراغ باز کردن دف :
اینم شروع در کارخانه بابا مهدی: