مراحل تغییر ضریب فاینال درایو دیفرانسیل جی تی ۸۶ در تهران بخش اول Toyota GT86 FRS BRZ Final Drive ratio 4.88 swap

مراحل تغییر ضریب فاینال درایو دیفرانسیل جی تی ۸۶ در تهران بخش اول Toyota GT86 FRS BRZ Final Drive ratio 4.88 swap

آبان ۲۶, ۱۳۹۴
/ / /
Comments Closed

اینم از عکسها ، توضیحات هم بزودی اضافه خواهد شد.

همه چی از این دورهمی لواسان شروع شد که بهمن خان بحث فاینال درایو رو برای افزایش تورک و شتاب مطرح کردند و منم اصلا نمیدونستم فاینال درایو و کرانویل پینیون چی هست اصلا

ببینید موتور هرچند دور که میزنه گیربکس با ضریبی اون دور رو انتقال میده به دیفرانسیل و دیفرانسیل هم با ضریبی اون دور تحویلی از گیربکس رو به چرخ ها منتقل میکنه. اگر دور دیفرانسیل عوض بشه و نسبت زیاد بشه به ازای دورهای بیشتر موتور چرخ دور کمتری میزنه و دقیقا مثل اینه شما دنده رو سنگین تر کنید تا تورک زیاد بشه. تو اینحالت مثلا وقتی ماشین قبلا تو سرعت ۶۴ میرفت دنده دو بعد تغییر ضریب دف تو سرعت ۵۵ میره دنده ۲ و به همین ترتیب .

بعد اومدم خونه و نشستم تحقیق کردن و بالاترین سرعت رو تو دنده های مختلف با ضرایب مختلف بدست آوردم ، متوجه شدم بهترین ضریب ۴٫۸۸ هست که ۱۹% تورک رو زیاد میکنه و دنده یک رو هم خراب نمیکنه و مصرف سوخت و نویز رو هم نمیبره بالا. در لینک زیر توضیحات کافی با اکسل های مورد نیاز قرار داده شده برای اینکه مشخص بشه چرا ۴٫۸۸ انتخاب شده. بعد از گذشت ۶۰۰۰ کیلومتر کاملا از انتخاب ۴٫۸۸ راضی هستم و معتقدم بهترین انتخاب برای اتومات همین عدد هست. حس رانندگی واقعا عالی شده با این تغییر.

http://www.ft86club.com/forums/showpost.php?p=2463126&postcount=25

این انتخاب شتاب ۰ تا ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت ماشین منو ۵% بهتر میکنه یعنی مثل اینه ماشین من از ۲۲۶ اسب برسه به ۲۳۸ اسب.

ماشینم قیافه اش دیدنی بود ، هم نگران هم خوشحال ، پیش خودش میگفت این صاحب ما کلا تعطیله که بفکر باز کردن دیفرانسیل من افتاده. واقعا هم من نمیدونستم چه ریسک بزرگی هست دستکاری دیفرانسیل.

به اتوفکتوری ژاپن هم ایمیل زدم هم تلفن اما درست جواب نداد و رفتم سراغ Weir Performance امریکا آقای Robert که آدم خوبی بود و برام قطعات رو فرستاد . بهش بگید با پست اکسپرس (USPS Priority Mail Express) بفرسته سریعتر بیاد.

SPENCE WEIR
Weir Performance Engr., LLC
۷۰۷-۳۱۵-۶۶۳۸ paypal: spence_weir@sbcglobal.net

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/04.jpg

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/05.jpg

لیست قطعاتی که اومد به شرح ذیل بود :

۴٫۸۸ final GT86 $268.70 (includes depth shim kit)
Solid spacer (Pinion spacer) $55.00
pinion seal $9.80
Axle seals $20.60
pinion nut $5.45
shipping $69.10 usps medium priority mail flat rate box to UAE

باید بهش بگید حتما مهره پینیون (Pinion nut) رو بجای یک عدد سه تا چهار عدد بفرسته (چون تو چند بار باز و بسته کردن برای شیم گیری ممکنه خراب بشه). اگر نداشت خودتون میتونید از دبی بگیرید.

اینم از کد فنی قطعات :

۹۰۱۷۹-۲۰۰۱۸ … Pinion nut
۹۰۳۱۱-۳۸۰۷۰ … Pinion seal
۴۱۲۳۱-۲۴۰۱۰ … Pinion spacer
۹۰۳۱۱-۴۳۰۰۹ … Side seals (x 2)

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/06.jpg

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/07.jpg

و قطعات زیر رو هم باید از دبی تهیه میکردیم که تو کیت Weir نبود ، دو سری بلبرینگ پینیون شامل دو سری بلبرینگ عقب و دو سری بلبرینگ جلو و ۴ عدد مهره اضافی. پینیون دو تا بلبرینگ مختلف روش سوار میشه یکی جلو و یکی عقب و علت اینکه باید از هر کدوم دو سری سفارش بدید اینه برای انجام تنظیمات و شیم گیری یک سری بلبرینگ باید داخلش تراشیده بشه که راحت جا بره دربیاد. یه جورایی دو تا بلبرینگ اول رو باید فدا کنید تا کار بره جلو.

۹۰۱۷۹-۲۰۰۱۸ … Pinion nut

۹۰۳۶۶-۳۵۱۷۰ … Pinion bearing
۹۰۳۶۶-۳۰۱۰۸ … Pinion bearing Front

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/091.jpg

و اینکه باید شیم کیت بک لش یا همان کرانویل رو هم تهیه میکردیم که weir تو کیتش نداشت. شماره فنی شیم کیت بک لش :

Diff washers in order of thickness:
۹۰۲۰۱-۵۲۰۰۱ … T=2.58, MARK 01
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۴ … T=2.60, MARK 32
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۵ … T=2.62, MARK 33
۹۰۲۰۱-۵۲۰۰۳ … T=2.64, MARK 03
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۶ … T=2.66, MARK 34
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۷ … T=2.68, MARK 35
۹۰۲۰۱-۵۲۰۰۵ … T=2.70, MARK 05
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۸ … T=2.72, MARK 36
۹۰۵۶۴-۴۶۰۱۹ … T=2.74, MARK 37
۹۰۲۰۱-۵۲۰۰۷ … T=2.76, MARK 07
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۰ … T=2.78, MARK 38
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۱ … T=2.80, MARK 39
۹۰۲۰۱-۵۲۰۰۹ … T=2.82, MARK 09
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۲ … T=2.84, MARK 40
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۳ … T=2.86, MARK 41
۹۰۲۰۱-۵۲۰۱۱ … T=2.88, MARK 11
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۴ … T=2.90, MARK 42
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۵ … T=2.92, MARK 43
۹۰۲۰۱-۵۲۰۱۳ … T=2.94, MARK 13
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۶ … T=2.96, MARK 44
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۷ … T=2.98, MARK 45
۹۰۲۰۱-۵۲۰۱۵ … T=3.00, MARK 15
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۸ … T=3.02, MARK 46
۹۰۵۶۴-۴۶۰۲۹ … T=3.04, MARK 47
۹۰۲۰۱-۵۲۰۱۷ … T=3.06, MARK 17
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۰ … T=3.08, MARK 48
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۱ … T=3.10, MARK 49
۹۰۲۰۱-۵۲۰۱۹ … T=3.12, MARK 19
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۲ … T=3.14, MARK 50
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۳ … T=3.16, MARK 51
۹۰۲۰۱-۵۲۰۲۱ … T=3.18, MARK 21
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۴ … T=3.20, MARK 52
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۵ … T=3.22, MARK 53
۹۰۲۰۱-۵۲۰۲۳ … T=3.24, MARK 23
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۶ … T=3.26, MARK 54
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۷ … T=3.28, MARK 55
۹۰۲۰۱-۵۲۰۲۵ … T=3.30, MARK 25
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۸ … T=3.32, MARK 56
۹۰۵۶۴-۴۶۰۳۹ … T=3.34, MARK 57
۹۰۲۰۱-۵۲۰۲۷ … T=3.36, MARK 27
۹۰۵۶۴-۴۶۰۴۰ … T=3.38, MARK 58
۹۰۵۶۴-۴۶۰۴۱ … T=3.40, MARK 59
۹۰۲۰۱-۵۲۰۲۹ … T=3.42, MARK 29
۹۰۵۶۴-۴۶۰۴۲ … T=3.44, MARK 60
۹۰۵۶۴-۴۶۰۴۳ … T=3.46, MARK 61
۹۰۲۰۱-۵۲۰۳۱ … T=3.48, MARK 31

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/65.jpg

خیلی زیاده و احتمالا تعدای اش تو دبی هم پیدا نشه و مجبور باشید از ژاپن بیاریدش. بابا مهدی گل برامون زحمت ساختش رو با دقت صدم میلیمتر کشید و ظرف دو روز آماده شد .

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/11/141.jpg

ادامه دارد …

 

 

 

Comments are closed.