سرویس های دوره ای تویوتا جی تی ۸۶

سرویس های دوره ای تویوتا جی تی ۸۶

سپتامبر 16, 2015
/ / /
Comments Closed

برای مدل اتوماتیک جی تی ۸۶ در ایران :
۱٫ مایع شیشه شور رو بررسی کنید و فیلتر و روغن موتور رو هم تو منوال زده ۱۵۰۰۰ تا مدل ۰w-20 اما من پیشنهادم اینه تو تهران زیر ۱۰ هزار کیلومتر روغن ۰w-20 رو عوض کنید و اگر از روغن ۵w-30 استفاده میکنید چون عدد TBN اون کمتره بهتره زیر ۷۰۰۰ کیلومتر تو تهران عوض بشه.
۲٫ روغن ترمز هر ۳۰ هزار تا عوض شود مدل DOT 3 , 4 , 5.1
۳٫ روغن دیفرانسیل هر ۳۰ هزار تا عوض شود. روغن پیشنهادی من ادینول یا هیچ برند دیگری در بازار نیست چون این روغن LSD رو ساپورت نمیکنه و حتما باید از روغن ۱۷۰ هزار تومنی خود تویوتا استفاده کنید. ۱٫۱۵ لیتر با کد API GL5 75w-85 و یا API GL5 75w-90

۴٫ فیلتر اتاق هر ۴۵ هزار تا عوض شود که تو ترافیک و آلودگی شهر تهران طبیعتا این عدد کمتر خواهد بود
۵٫ روغن گیربکس اتوماتیک هر ۶۰ هزار کیلومتر ۷٫۵ لیتر ، پیشنهاد من اگر روغن اصلی خود تویوتا نبود ادینول  هست ATF XN Plus
۶٫ فیلتر بنزین هر ۹۰ هزار کیلومتر که طبیعتا با بنزین ایران این عدد کمتر خواهد بود

۷٫ شمع ها هر ۹۰۰۰۰ تا حتما خود شمع اصلی رو بگیرید و متفرقه نندازید

رزرو وقت از ایرتویا دماوند خانم خامسی : ۷۳۴۵۲۴۰۶
تهیه روغن گیربکس ادینول :۶۶۵۰۸۲۲۸

تهیه روغن دیفرانسل LSD تویوتا از ایرتویا : ۷۳۴۵۲۴۰۶

چند مورد در باب خنک نگه داشتن موتور وقتی در تابستان زیاد به ماشین فشار میاورید (برای ماشین های فورس اینداکشن و یا تنفس طبیعی تیون شده) :
۱٫ مهمتر از همه پایین نگه داشتن دمای روغن توسط Oil Cooler هست خصوصا که ما از ۰w-20 استفاده میکنیم. برند خوب HKS هست.
۲٫ اهمیت Oil Cooler از Radiator بزرگتر بیشتره بنابراین بهتره اول Oil Cooler نصب بشه و اگر پاسخ گو نبود سراغ رادیاتور بزرگتر میرویم. رادیاتور خوب Koyo هست و Mishimoto
۳٫ استفاده از Oil Catch Can برای جداسازی بخارات روغن
۴٫ استفاده از ترموستات با دمای پایینتر که به اعتقاد اکثریت چنین کاری پیشنهاد نمیشه و موجب استهلاک بیشتر موتور هم میشه. برند خوب Cosworth هست.

فقط نکته ای که لازم شد اضافه کنم اینه:
اگر ماشین رو بعد از مدتی کارکرد خاموش کردید و بعد از مثلا یکساعت دوباره روشن کردید و دمای اب نرمال بود نباید به موتور ناگهانی فشار بیارید چون دمای اب نشانه دمای روغن نیست.
اول ماشینو چند دقیقه راه ببرید و دور موتور رو کم کم بالاتر ببرید تا روغن به دمای نرمال برسه و بعد به ماشین فشار بیارید.

Comments are closed.