Final Drive 4.88

Final Drive 4.88

مرداد ۲۸, ۱۳۹۴
/ / /
Comments Closed
قبل از آوردن دنده ای بهمن خان عزیز که اطلاعاتشون خیلی بالاست به ما پیشنهاد دادند اول ضریب دیفرانسیل رو از ۴٫۱ به ۴٫۸۸ تغییر بدیم چون در اینحالت جی تی اتوماتیک تقریبا ضریب دنده هاش به حالت دنده ای نزدیک میشه و بعد در فکر آوردن دنده ای باشیم.
این ایده بنظرم بسیار عالیه.فرمول زیر رو داریم :
http://www.uniquecarsandparts.com.au/how_it_works_final_drive_unit.htm

(Engine torque in newton-meters) * transmission ratio * final drive) / (tire radius in meters) = driving force in newtons . You can calculate that easy enough if you have the engine torque curve.

Driving force – running resistance = acceleration power .

اتفاقی که میفته اینه به ازای هر دور موتور به نسبت استوک تعداد دور چرخ کمتر میشه و شتاب افزایش پیدا میکنه و فقط تاپ اسپید لیمیت میشه. تاپ اسپید مدل دنده ای به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشه.
فقط دو تا چرخ دنده ساده تو دیفرانسیل عوض میشه همین و هیچ تغییر دیگری نداریم اونم با ۱۰۰۰ دلار.

 

http://images.gasgoo.com/MiMwMDRfMDA0IzIyNDkwMDEwMA--/auto-part-final-drive-gears-2402n-021.jpg

 

اینم تجربه کاربرانی که استفاده کردند و خیلی تجربشون عالی بوده :
http://www.ft86club.com/forums/showpost.php?p=1765572&postcount=1
http://www.ft86club.com/forums/showpost.php?p=696275&postcount=1
http://www.ft86club.com/forums/showpost.php?p=699852&postcount=65

 

خبر اینکه مدل Toyota GT 86 TRD Griffon هم از فاینال درایو ۴٫۸ استفاده کرده تا شتاب بیشتر بشه.

http://www.worldcarfans.com/113061458837/toyota-gt-86-trd-griffon-project-heading-to-goodwood-festival
Modified specifically for track driving, this GT 86 comes with a TRD mechanical differential instead of the stock Torsen unit, while the final drive ratio has been shortened to 4.8:1.

طبق براورد ما یک ثانیه تایم ۰ تا ۱۷۰ ماشین اتومات من بهتر میشه با این تغییر.

مقایسه بالاترین سرعت هر دنده برای جی تی دنده ای و اتومات در حالت های استوک و با تغییر ضریب دف.

اتومات استوک با ضریب ۴/١ :
دنده یک ۶٠ کیلومتر
دنده دو ١٠۴ کیلومتر
دنده سه ١۵٣ کیلومتر
دنده چهار ٢١۵ کیلومتر

اتومات با ضریب ۴٫۸۸ :
دنده یک ۵٠ کیلومتر
دنده دو ٨٨ کیلومتر
دنده سه ١٣٠ کیلومتر
دنده چهار ١٨٠ کیلومتر
دنده پنج ٢۵٠ کیلومتر

دنده ای استوک با ضریب ۴/١ :
دنده یک ۶٠ کیلومتر
دنده دو ٩٨ کیلومتر
دنده سه ١۴٠ کیلومتر
دنده چهار ١٧٧ کیلومتر
دنده پنج ٢١۵ کیلومتر

این مقایسه نشون میده با تغییر ضریب فاینال درایو دیفرانسیل ماشین اتومات از ۴/١ به ۴/٨٧۵ ما بشکل خیلی خوبی به وضعیت ماشین دنده ای استوک (ما بین سرعت صفر تا ٢٠٠ کیلومتر) نزدیک میشیم.

برای روشن شدن بهتر موضوع اعداد زیر رو هم داشته باشیم بد نیست:

ضریب دنده گیربکس اتومات استوک :
٣/۵٣٨
٢/٠۶٠
١/۴٠۴
١
٠/٧١٣
٠/۵٨٢

ضریب دنده گیربکس منوال :
٣/۶٢۶
٢/١٨٨
١/۵۴١
١/٢١٣
١
٠/٧۶٧

حداکثر سرعت مدل دنده ای هم روی ٧۵٠٠ دور حدود ٢٨٠ کیلومتر بر ساعت میباشد.

بهترین کیت تو بازار متعلق به weir Performance هست که همه متعلقات دیفرانسیل رو برای تعویض در اختیارتون میگذاره.

http://www.weirperformance.com/

اینم اکسل ضرایب دنده ها با فاینال درایو های مختلف :

http://toyota86.ir/wp-content/uploads/2015/10/86-Ratios.xlsx

شرکت Autofactory ژاپن هم این محصول رو داره به قیمت ۱۹۸۱۰۰۰ تومان معادل ۷۱۶۷۰ ین ژاپن اما ظاهرا نه ایمیل جواب میدن و نه تو تلفن انگلیسی صحبت میکنند:

http://autofactory.jp/product/topv.php?mode=s&cate=7&seq=17

 پیشنهاد من همون Weir هست.

Comments are closed.