مفهوم Pedal Dance Mode چیست؟

مفهوم Pedal Dance Mode چیست؟

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴
/ / /
Comments Closed

جی تی چند مد داره که میتونید کنترل هرزگردی (ترکشن) رو خاموش یا روشن کنید و یا کنترل پایداری رو فعال – غیر فعال – فعال بصورت اسپرت نگه دارید و یا همه این کنترل ها رو غیر فعال کنید.
تو حالتی که همه کنترل ها با فشردن و نگه داشتن ۵ ثانیه ای TRC کاملا غیر فعال بشوند ظاهرا باز هم همه سیستم ها از مدار خارج نمیشوند.

برای از مدار خارج کردن همه اینها برای استفاده در پیست مسابقات روشی وجود دارد که ماشین رو به مد Pedal Dance Mode میبره و اینو اضافه کنم این کار خطرناک بوده چون حتی تو سرعت های بالای ۱۴۰ کیلومتر هم کل کنترل سیستم با راننده میباشد و خواهش من اینه این سیستم رو تو پیست یا جایی که ۱۰۰% خلوت و قابلیت کنترل دارید امتحان کنید.

رفتن به مد Pedal Dance طبق مراحل زیر هست :
۱٫ ماشین رو روشن کنید و صبر کنید تا کاملا دمای موتور به درجه کارکرد برسه
۲٫ ترمز دستی رو که در حالت خوابیده هست سه بار پشت سر هم بکشید و آزاد کنید که در حالت سوم همون بالا بماند
۳٫ پدال ترمز را پشت سرهم سه بار فشار دهید و در دفعه سوم آنرا پایین نگه دارید و رها نکنید
۴٫ عملیات مرحله ۲ را تکرار کنید (در این حالت همچان پای شما روی پدال ترمز آنرا در پایین نگه داشته است)
۵٫ پایتان را از روی پدال ترمز برداشته ، سپس دوبار پدال ترمز را با پا فشار دهید.

بعد از انجام مراحل بالا دو تا چراغ TRC و VSC روشن میشود.

نکات:
– مراحل بالا را باید در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام دهید.
– برای برگشتن به مد نرمال و فعال کردن سیستم ترکشن و پایداری تنها راه خاموش کردن ماشین و روشن کردن مجدد آن است.
– تو حالت Pedal Dance دیگر کلید های TRC و VSC کارایی نداشته ولی کلید تعویض دنده بصورت Sport کار خواهد کرد.

Pedal Dance Mode – Completely Deactivate Traction/Stability control – Use with caution – recommended for Track Driving only
Car MUST be at operating Temperature temperature before Pedal Dance Mode will work.

Note Pedal Dance Mode completely disables almost ALL braking/stability/traction control functions this is far more than pushing the buttons on the center console does traction stabiliy is still partially active even after pushing these buttons -be warned – for track use only

EBD- Electronic Brake-force distribution is disabled
ICE Mode Braking is disabled
All Traction Control disabled
All Stability control disabled
Panic Brake function disabled
Electronic Diff or Auto Limited slip diff function disabled
No emergency re-engage of traction/stability systems at speeds over 140kmh if system detects slide/loss of traction

ABS – Anti lock braking still active

Pedal dance mode is an automated method of doing this:

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=25494

The “Pedal Dance” testing

I don’t remember the original post (and a quick search didn’t find it…), but someone had posted up a sequence to turn off additional electronics in the car. The sequence is as follows:- Turn on the car. The car must be FULLY warmed up. You must do the entire sequence within 30 seconds of starting the car.
– Pull the e-brake 3 times. Hold/lock the e-brake on the 3rd pull.
– Press the brake pedal 3 times. Hold it down the third time.
– Pull the hand brake 3 more times. Hold/lock the hand brake on the 3rd pull
– Press the brake pedal 2 more times.
– On the last press of the brake pedal, two yellow lights should have come on.I purposely used staggered brake compounds to test whether the brake dance does anything; here are my conclusions.- The pedal dance eliminates electronic brake force distribution.
– The pedal dance also eliminates the “panic brake” function.
– I tried trail braking mid-turn with the “normal” electronic aids off, but without the pedal dance. This resulted in a spin; the car literally locked up the rear brakes. My speculation is that the car recognized the fronts locking up, and put additional force on the rear brakes. The problem here, is that I had purposely put a much lower friction pad in the back, so it kept sending more and more brake pressure to the back, until it just locked. Once it locked, it stayed locked, even though I was not stepping on the brakes.
– I tried this again a few more times. Same result.
– I then tried again, but with a rear brake bias. This time, pressing on the brakes mid-turn or trail braking always resulted in the car straightening out and/or plowing.
– With the pedal dance, I can trail brake or brake in the middle of a turn for rotation just fine, regardless of pad setup.Moral of the story: if you’re driving on a track or at an autocross, do the pedal dance! (Remember, ALL aids will be off)All testing was done on a closed course, at the “Balcony”, courtesy of Willow Springs Raceway.

Comments are closed.