HKS Nameless GrimmSpeed Cosworth

HKS Nameless GrimmSpeed Cosworth

ژانویه 3, 2015
/ / /
Comments Closed

پیشنهادات من برای انتخاب برند در تیون تنفس طبیعی به ترتیب اولویت :

فیلتر هوا :

Cosworth – HKS-TRD

 

اینتیک: بنظرم تغییر اینتیک به نسبت گین ای که میده خیلی ریسک داره و بهتره عوض نشه ، اینتیک استوکش تا ۳۰۰ اسب خیلی خوبه (این تحقیق رو Cosworth با نرم افزار شبیه ساز انجام داده و تحقیقات Grimmspeed هم تا حدی تاییدش میکنه) و تغییر اینتیک نهایتا ۲ تا ۳ اسب به قدرت اضافه کنه که اونم با ریموت تیونینگ زیر سواله. اولین لوله ورودی هوا هم که بهش Snorkel میگن اگر برش دارید خیلی جریان هوای ورودی بهتر نمیشه که ریسک وارد شدن آب به داخل اینتیک تو هوای بارونی رو داره. اینتیک رو به حساب تغییر صدا اگر خواستید عوض کنید.

اینکه میبینید تو منحنی های داینو تا ۶ اسب از تغییر اینتیک گرفتند باور نکنید چون اینا با تغییر مپ چنین کاری میکنند و تا وضعیت AFR و Timing و … تو هر دو حالت یکی نباشه نمیشه درست مقایسه کرد پس داینو پلات تغییر اینتیک رو باور نکنید. اگر دنبال دردسر نیستید و همون صدا براتون مهم هست TRD گزینه خوبی هست چون هیچ MAF Scale ای نمیخواد و با مپ استوک کامل کار میکنه.اگر هم مثل من دوست دارید پولی خرج کرده باشید و هم صدایی بده سراغ GrimmSpeed رو بگیرید.

http://cdn2.bigcommerce.com/server5000/8fmm9av/products/344/images/1538/intake_ft86_10_1600__80930.1418066911.450.300.jpg?c=2

GrimmSpeed

Airaid

TRD

هدرز : بهترین هدرز برای افزایش قدرت EL هست بدون کاتالیست کانورتر و این ۴ برند تقریبا در یک سطح هستند و البته Nameless به سفارش Cosworth ساختش کمی بهتره. استفاده از هدرز UEL هم خوبه هم صداش و هم قدرتش اما تیون کردن درست UEL کار هر تیونری نیست و ممکنه نتونه بیشترین توان رو بگیره. موتو مایک moto-mike میتونه تو تیون cam کمکتون کنه چون به این قضیه تسلط داره. من پیشنهادم UEL هست بخاطر صداش.

Cosworth by Nameless – JDL – HKS – ACE Header

 

فرانت پایپ : حتما باید بدون کاتالیست کانورتر باشه

HKS – JDL – Cosworth by Nameless

مید پایپ :

Cosworth by Nameless – HKS – JDL – Perrin

 

مافلر :

http://www.togheishop.com/contents/media/32018af009.jpg

Crawford – Nameless – Perrin – HKS – JDL

 

تیونر ECU :

اگر تونستید خودتون تیون کنید که عالیه که البته کار راحتی نیست هم تخصص و تسلط میخواد و هم تو ایران داینو نداریم. من پیشنهاد نمیدم دنبالش برید چون با تیونر کار کردن هزینه ای نداره.

اگر نتونستید خودتون تیون کنید بهترین تیونر EcuTek مایک از Moto-East هست.

تیونرهای زیر خیلی مورد تایید من نیستند:

ویلیام از Delicious Tuning ، ژان از Visconti ، تونی از FA20Club ، حتی با Crawford هم باید با احتیاط کار کرد و فقط موتومایک رو پیشنهاد میدم. شاید الان ویلیام و تونی و ژان با خراب کردن ماشین دیگران یه چیزایی یاد گرفته باشند اما اخلاق حرفه ای خوبی ندارند.

برای OFT هم باید با ویشو تماس بگیرید که اونم کارش خوبه اما اونم خیلی آدم قابل اعتمادی از نظر اخلاق بنظر نمیاد.

نکته آخر اینکه تغییرات اینتیک و هدرز و فرانت پایپ و کت بک همه باید با هم باشه با تیون خوب Cam چون همه اینها بصورت سری هستند و نتیجه درست زمانی حاصل میشه که همه اینها با هم عوض بشوند نه اینکه ما فقط مثلا فرانت پایپ رو برداریم و انتظار داشته باشیم خروجی هوا بهتر بشه.

 

پیشنهادات من برای انتخاب برند در تیون بوست :

سوپرشارژر اول HKS v3 بعد Jackson Racing و آخر از همه Cosworth که حتما هر انتخابی داشتید باید با تیونر مایک  برید جلو.

توربوشارژر اول AVO Stage 2 9psi و بعد JDL برای بالای ۱۳psi

Comments are closed.